Poniżej znajduje się krótkie spojrzenie na trzy trendy, o których mówi się w dziedzinie systemów rezerwacji online i oprogramowania dla biur podróży.
Biorąc pod uwagę coraz bardziej konkurencyjny rynek, na którym znajdują się biura podróży i organizatorzy wycieczek, są tacy, którzy uważają, że oferowanie bardziej elastycznych opcji płatności i umożliwienie klientom spłacania zakupów w kilku ratach mogłoby być sposobem na wyróżnienie się z tłumu.
Internetowe biura podróży coraz częściej korzystają z algorytmów i sztucznej inteligencji, które sprawiły, że takie firmy jak Amazon i Google odniosły największy sukces na świecie. Zdolność do rekomendacji i prawdziwego zaangażowania się w potrzeby klienta na zasadach osobistych staje się konkurencyjną koniecznością.
Prawdopodobnie nie jest to trend na rok 2020, ale coś, o czym należy pamiętać. Istnieje coraz więcej dowodów na to, że wyszukiwanie głosowe i zakupy za pomocą głosu mogą pewnego dnia stać się tak samo powszechne jak wpisywanie zapytań do Google. Możemy patrzeć w przyszłość, gdzie integralną częścią procesu planowania podróży będzie system rezerwacji online, działając jako uspokajający i pomocny towarzysz po drodze.