System rezerwacji online jest oprogramowaniem, które pozwala potencjalnym gościom na samodzielną rezerwację i płatność za pośrednictwem strony internetowej i innych kanałów, dając jednocześnie najlepsze narzędzia do prowadzenia i skalowania działalności, wszystko w jednym miejscu.
Jednak jeśli Twoja firma posunęła się daleko bez systemu rezerwacji online, możesz pomyśleć: czy ja w ogóle potrzebuję jednego? Co jest z tym całym szumem tak w ogóle? Masz już wystarczająco dużo rezerwacji. Po co robić ten dodatkowy wydatek?
Pozwól, że zapytam: czy twoja skrzynka mailowa jest strefą wojny? Czy twój telefon kiedykolwiek przestał dzwonić? Toniesz w papierowych zwolnieniach i formularzach rezerwacji? Czy Twój system rezerwacji Excel jest coraz trudniejszy do zrozumienia z niechlujnych formuł i błędów?
Jak w kilku krokach kupić bilet online?
Cel systemu rezerwacji online
System rezerwacji może pomóc w czymś więcej niż tylko biernym przyjmowaniu rezerwacji i płatności online. Technologia rezerwacji (res-tech) rozwinęła się do tego stopnia, że stała się centralnym punktem zarządzania każdym aspektem działalności firmy, od marketingu przez dystrybucję po obsługę.
Teraz możesz śledzić swój rozwój dzięki raportowaniu w czasie rzeczywistym. Unikaj podwójnych rezerwacji z internetowych biur podróży z zarządzaniem kanałami. Kontroluj wszystkie swoje partnerstwa i prowizje. Przydzielanie zapasów i personelu do poszczególnych działań. Dowiedz się, kto się pojawia i kiedy. Podziel swoje codzienne priorytety. Lista jest ciągła i długa.
Ale nie wierzcie mi tylko na słowo. Zanim przyjmiesz nowy system, zawsze powinieneś rozważyć, czy jest on odpowiedni dla Twojej firmy. Więc, szybko przejdźmy do zalet i wad systemu rezerwacji online.
Jedną z największych zalet systemu rezerwacji online jest to, że możesz być otwarty dla biznesu 24/7, bez względu na godziny pracy. Podobne do tego, jak Twoja strona internetowa pozwala gościom dowiedzieć się więcej o Twojej firmie bez konieczności posiadania broszury, system rezerwacji sprawia, że nie muszą czekać, aż będą mogli się z Tobą skontaktować, aby zarezerwować swoje miejsce.
Zamiast tego, mają wygodę, aby zarezerwować na własną rękę, gdy jest to dla nich – w pociągu do pracy, podczas gdy woda się gotuje, lub siedząc na lotnisku robiąc last-minute planowania podróży. Co ma sens. Jeśli obsługujesz głównie podróżnych, wielu z nich i tak nie będzie miało w Twoim kraju planu telefonicznego, by do Ciebie zadzwonić, ani czasu, by czekać na odpowiedź e-mailową. Innymi słowy, system rezerwacji online otwiera drzwi, zamiast je zamykać.
Klienci również są zadowoleni, ponieważ zazwyczaj natychmiastowo otrzymują swoje zakupione usługi.